Reklamodawco! Poznaj 5 kroków, dzięki którym sprzedasz więcej
W czasach, kiedy niemal każda firma posiada swoją własną stronę WWW, a ponadto wiele z nich prowadzi aktywną działalność w internecie, priorytetem staje się znalezienie sposobu na bycie zauważonym. Poniżej przeczytasz, jak promować się w sieci, aby sprzedawać więcej i trafiać wyłącznie do osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
Po pierwsze: opracować strategię działania
Już na wstępie, czyli podczas budowania strategii kampanii marketingowej, warto pomyśleć o kwestii takiej jak grupa docelowa. Wówczas mamy pewność, że reklama dostosowana będzie do potrzeb potencjalnych klientów, zainteresowanych naszym produktem bądź usługą.
Precyzyjne zaadresowanie reklamy pod kątem grupy odbiorców to jednak nie wszystko. Warto pomyśleć o odpowiednim miejscu w sieci, do którego regularnie zaglądają nasi klienci. Może być to m.in. portal tematyczny czy blog o identycznej lub zbliżonej do naszej działalności tematyce.
Na przykład: producent nawozów do róży piennej może umieścić baner reklamowy swojej firmy na portalu ogrodniczym, na stronie kwiaciarni internetowej czy też na blogu architekta zieleni zafascynowanego zakładaniem przydomowych ogrodów. Wtedy istnieje duża szansa, że potencjalni klienci ujrzą reklamę i skuszą się na dokonanie zakupu właśnie u nas.
Zasada ta dotyczy każdej innej branży, czy obszaru biznesu, jakim się zajmujemy. Jeśli np. oferujemy pożyczki gotówkowe, naszym celem powinny być takie miejsca w sieci, które odwiedzane są przez osoby mogące szukać informacji na temat kredytów, banków czy wychodzenia z długów.
Po drugie: stworzyć atrakcyjną reklamę
Wyróżniający się i mocno zapadający w pamięć, a przy tym niegłupi komunikat jest, wbrew pozorom, nie lada wyzwaniem. W dobie zalewających nas zewsząd reklam, odbiorca staje się obojętny na przekazy sprzedażowe. Niedobrze też, gdy jedynym uczuciem, jakie wzbudzamy w konsumencie, jest irytacja i chęć jak najszybszego opuszczenia strony internetowej.
Dzieje się tak, gdy reklam jest zbyt dużo, są szczególnie nachalne lub też trudne do wyłączenia. Do złości doprowadzają niemal każdego wyskakujące raz po raz okienka (pop up). Ważne jest zatem, aby reklamy, jakie stosujemy w swoich kampaniach, były nieinwazyjne.
Po trzecie: dać się zauważyć!
Jak widać, w procesie promocji marki, który wpływa pośrednio na sprzedaż, ważny jest przemyślany i dobrze skonstruowany komunikat reklamowy. Reklamodawca powinien odpowiedzieć sobie nie tylko na pytanie jak?, ale również gdzie? umieścić przekaz, aby ujrzeli go ci, którzy powinni.
Jedną z ciekawych platform dostarczających kompletnych rozwiązań technicznych, łączących reklamodawcę z wydawcą, jest LeadsMansion (część międzynarodowej grupy kapitałowej, której właścicielem jest DFEX INVESTMENTS LIMITED) – platforma specjalizująca się w rozwiązaniach marketingu efektywnościowego, które zdobyły uznanie na świecie i stają się coraz bardziej popularne również w Polsce.
Oto korzyści, jakie otrzymuje reklamodawca w związku z członkostwem w sieci afiliacyjnej:
- płatność wyłącznie za efekty – reklamodawca inwestuje tylko w realne, sprawdzone kontakty do klientów zainteresowanych jego produktem lub usługą
- efektywne kampanie – reklamodawca otrzymuje tylko propozycje kampanii, które pozwalają osiągnąć wyznaczone cele
- elastyczne rozwiązania – dopasowane do potrzeb poszczególnych reklamodawców
- pełne wsparcie techniczne – specjaliści LeadsMansion rozwiewają wszelkie wątpliwości i zawsze służą pomocą
Po czwarte: skontaktować się z potencjalnym klientem
Reklamodawcy zrzeszeni w sieci otrzymują gotowe leady, czyli kontakty do osób zainteresowanych nabyciem ich produktów lub skorzystaniem ze świadczonych przez nich usług. Samodzielne docieranie do klientów bywa trudne, czasochłonne i często nieskuteczne.
Po piąte: zrobić wszystko, aby klient dokończył proces zakupowy
W zależności od przyjętej przez siebie strategii, reklamodawca może przesłać klientowi szczegółowy cennik czy wysłać ważne informacje dotyczące wykonania usługi. W ten sposób rozwiewa ewentualne wątpliwości klienta i ułatwia mu dokonanie wyboru. Reklamodawca może też sięgnąć po wabik w postaci kodu rabatowego, aby skusić klienta do dokończenia procesu zakupowego.
Bart
18 sierpnia 2017, 1:49 pmDobrym narzędziem dla sklepów internetowych – pod warunkiem konkurencyjnej oferty – jest Google AdWords. Odpowiednio przeprowadzona kampania potrafi kilkukrotnie pomnożyć ilość dokonanych zakupów. Oczywiście narzędzie to nie upoważnia nas do zaniedbania naszej witryny – wręcz przeciwnie; inwestując w adwordsy upewnijmy się, że wszystko jest zapięty na ostatni guzik.
Flashbook
31 sierpnia 2017, 8:52 amSuper porady są tutaj przedstawione. Mogą być bardzo pomocne w tworzeniu reklamy. Dzięki za artykuł. Pozdrawiam
Flashbook recently posted..Czym różni się serwer dedykowany od VPS?
Jakun
31 sierpnia 2017, 10:41 amDoskonałą formą wdrożenia wszystkich podanych w artykule zaleceń jest wykorzystanie kampanii Google AdWords. Koszty są relatywnie niskie, a efekty widoczne od razu.
Jakun recently posted..Skondensowana wiedza w przystępnej formie Poradnik Adwords
Dedi
4 września 2017, 11:33 amWarto znać i wiedziec jak zwrócic na siebie /firmę uwagę i jak skutecznie zareklamować się/firmę. świetny wpis. Z chęcia poczytałbym więcej na temat skutecznej reklamy w internecie i na social mediach ale jak na razie pierwszy głód wiedzy zaspokojony. Bardzo dziekuję:-)
Janusz Kamiński
4 września 2017, 4:00 pmDobry start dla tego aby zagłębić w ten temat 🙂
Mateusz
11 września 2017, 8:17 amDodałbym jeszcze : „kontakt z klientem już po zakończeniu aktualnego projektu w celu dalszej współpracy”. Często spotykam się z tym, że firmy olewają powracającego klienta.
Justyna Bizdra
19 września 2017, 10:51 pmDziękuję Mateusz,
Tak, to świetna uwaga!
Adrian
27 października 2017, 3:27 pmCzy ta agencja nawiąże współpracę ze mną, czyli posiadaczem bloga i gotowego lejka sprzedażowego do programu partnerskiego. Wszystko jest ale nie mam klientów, i tu zonk. A na SEO daleka droga. Możesz mi nasunąć jakieś rozwiązanie w tej agencji, to z chęcią dołączę.
Adrian recently posted..Jak zarabiać przez internet?
Marcin
10 listopada 2017, 6:12 pmBardzo pomocne porady w tworzeniu reklamy. Tak trzymaj !
Alphabeta
15 listopada 2017, 7:38 pmWiele firm bazuje w promocji własnej marki wyłącznie na profilu brandowym na Facebook. Nie wyobrażam sobie poważnej firmy nieposiadającej własnej strony (i to dobrze zoptymalizowanej).
Mateusz prawnik rozwodowy
25 listopada 2017, 10:26 pmPani Justyno, tylko na obecnym etapie tak ciężko jest się wybić bez konkretnego budżetu na działania marketingowe. Kiedyś firma wklepała się do kilku katalogów, ulotki, wizytówki i się kręciło.. a teraz? Trzeba się mocno napocić, a w niektórych branżach przebicie się nowej firmy to wiele miesięcy pracy.. a za coś trzeba żyć.
Mateusz prawnik rozwodowy recently posted..Dlaczego ludzie się rozwodzą? Jakie są przyczyny rozwodów?
jadzia
7 grudnia 2017, 1:38 pmArtykuł pomocny choć niezbyt długi, pomimo to teraz będę wiedziała co zrobić aby zostac zauważona jako blogerka. Dziekuję:-)
Justyna
27 grudnia 2017, 3:45 pmTa oferta LeadsMansion wygląda dość ciekawie. Nie mogę jednak znaleźć żadnego cennika na stronie, więc nie wiem czy mnie na nią stać 🙂
Blogopracy
30 grudnia 2017, 11:53 amJak dla mnie ten blog jest niezwykle inspirujący. Lubię strony o takiej tematyce. Na pewno będę polecać swoim znajomym żeby odwiedzili tego bloga.
Blogopracy recently posted..Detektywistyczna profilaktyka
TeoDor_T
22 stycznia 2018, 11:25 amPO przeczytaniu wpisu jestem mądrzejszy. Teraz będę wiedział jak zabrać się za marketing. Sama reklama na social mediach to nie wszystko, warto skorzystać z mediów jak i lokalnej prasy jako miejsca reklamy.
TeoDor_T
5 lutego 2018, 2:43 pmWarto poznać sposoby na pozyskanie większej liczby klientów. Artykuł bardzo ciekawy i rzeczowy. Chętnie zgłębiłbym bardziej tajniki pozyskiwania klientów i skupiania uwagi na swoim produkcie. Być może pojawi się na tym blogu kolejny artykuł o podobnej tematyce. Mogę prosic o polecenie dobrej ksiązki na temat skutecznej reklamy? Z góry pięknie dziękuję!!
Daria_K11
7 lutego 2018, 1:49 pmWarto poznać kilka metod pozyskiwania Klientów choćby przez reklamę. Sama być może będę w sytuacji w której będę pozyskiwała internautów na swoją stronę. Jestem zdania, że lepiej więcej niż za mało. Zajrzeć tu to przyjemność, chłonąc cenne wskazówki, rady i wiedzę – aż chce się powiedzieć „Więcej, więcej, więcej!!”.
Rafał - menedżer sprzedaży
19 marca 2018, 7:26 amPiąty opisywany element jest naprawdę kluczowy. Regularnie lejek zakupowy kończy się niestety na przdostatnim kroku, bo sprzedwcy boją się „zamknać” sprzedaż
Sebastian
23 kwietnia 2018, 12:09 pmPierwszym krokiem podczas promowania marki jest odpowiednia analiza rynku. Kolejnym krokiem jest dopiero przygotowanie wszelkich reklam i innego rodzaju działań. Wiele firm zapomina o analizie i później zaczynają się problemy w kolejnych etapach tworzenia promocji.
Grzegorz
26 kwietnia 2018, 9:47 amŚwietny wpis za pomocą którego zwiększyć można sprzedaż produktów w swoim sklepie. Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym bardzo szybko i skutecznie zwiększyć możemy ruch na stronie, a co za tym idzie liczba klientów również będzie większa. Trzeba jednak pamiętać by współczynnik konwersji był również na wysokim poziomie 😉
Marta
24 maja 2018, 10:43 pmTak jak poprzednicy polecam AdWords. Efekty są bardzo szybk0 widoczne. Ponadto koniecznie należy założyć profile w Social Mediach a przynajmniej na Facebooku. To również przyciąga wielu nowych klientów.
Wojtek
15 czerwca 2018, 11:05 pmMoim, zdaniem ważne jest pierwsze wrażenie, dlatego trzeba zainteresować potencjalnego klienta fajną grafiką czy zdjęciem , tak żeby on sam chciał kliknąć w tą reklamę, dlatego że coś go w niej ujęło. Wiem po sobie że ja nie reaguje na tekst czy pospolite slogany, za klikam w reklamy z fajną grafiką i przejrzystą ofertą
Pozycjonusz
8 sierpnia 2018, 1:51 pmBudowanie komunikatu warto oprzeć o tzw. model psychologiczny AIDA, czyli działanie mające na celu wykreowanie u odbiorcy, czytelnika potrzebę posiadania czegoś. Przy udanym procesie i dostarczeniu cennych informacji, Klient sam spłynie zgodnie z naszymi intencjami do lejka sprzedażowego. Skuteczną metodą do wykorzystywania wspomnianego modelu są artykuły sponsorowane, które posiadają format bogaty w treści, dostarczający dla czytelnika rozwiązania palącej potrzeby.