Efektywne zarządzanie czasem przez Internet Marketerów – Część I
Efektywność jest bez wątpienia niezmiernie ważna dla naszych osiągnięć. Im bardziej produktywnie wykorzystujesz swój czas tym więcej możesz osiągnąć, tym większe zadowolenie, zyski i poczucie spełnienia. Z drugiej strony warto sobie uświadomić, że osiągnięcia są wynikiem wielu godzin praktyki, zdobywania cennych umiejętności, a także umiejętnego planowania kolejnych posunięć, zamiast zastanawiania się, co ma być następnie zrobione i jak.
Bez dwóch zdań efektywne zarządzanie czasem jest zasadniczym elementem rozwoju każdego biznesu zarówno w Internecie jak i poza nim. Od czego, więc zacząć?
- PO PIERWSZE: pozbądź się, tego, co ci przeszkadza, w tym informacji, których nie potrzebujesz. Wszyscy możemy zgodzić się z tym, że wszystko to, co nam przeszkadza, zabiera sporo naszego czasu i oddala od obranego celu. Zastanów się, ile godzin spędzasz na oglądaniu telewizji i jakiego rodzaju programy oglądasz? Jakie gazety czytasz, o czym rozmawiasz ze znajomymi? Ile czasu spędzasz w Internecie oglądając strony bądź uczestnicząc w czatach, które nie przybliżają cię do obranego celu?
- PO DRUGIE: ustalaj ramy czasowe, dla tego, co chcesz osiągnąć. Wyznacz konkretną datę ukończenia danego zadania i jego poszczególnych etapów, a następnie podejmij adekwatne działania. Nasz mózg jest tak skonstruowany, że szuka terminów i zmierza do realizacji tego, co zostało zaplanowane do wykonania w konkretnym terminie. Zobaczysz jak w ten sposób o wiele więcej zrobisz w tym samym czasie, co poprzednio.
- PO TRZECIE: rób jedną rzecz w danym momencie. Po skończeniu danego zadania, przechodź do następnego. Wykonywanie różnych projektów w tym samym czasie osłabia znacząco twój stan skupienia na osiągnięcie konkretnego celu, obniża twoją wydajność i sprawia, że zaczynasz wiele różnych projektów, żadnego tak naprawdę nie kończąc albo kończysz go znacznie po wyznaczonym terminie.
Jeśli zajmujesz się marketingiem w Internecie i dobre, efektywne zarządzanie czasem jest czymś, co chcesz udoskonalić, to z pewnością będziesz zainteresowany(a) moim kolejnym postem na temat konkretnych super technik zarządzania czasem, które stosuję z powodzeniem, na co dzień.
Macias
12 czerwca 2010, 11:30 pmTo jest przecież GTD – Getting Things Done – fakt lekko skrojone :)))
Justyna
13 czerwca 2010, 8:25 amSuper książka, prawda :), również jak kilka innych w tym temacie. Te techniki sprawdzają się doskonale w marketingu internetowym.
Pozdrawiam
rwtryb
18 czerwca 2010, 11:58 amale kozacki tekst 🙂 aby więcej takich
pozdrowienia dla autora
Justyna
18 czerwca 2010, 12:31 pmWitam na moim blogu i dziękuję za cool komentarz 🙂
Pozdrawiam
Justyna
Martyna
26 stycznia 2011, 2:09 pmhey Justyna, gdzie kupujesz polskie domeny?
pozdrowienia
Justyna
28 stycznia 2011, 5:37 pmWitaj Martyna,
jest jeden serwis, ale w tej chwili nie pamietam nazwy, a nie mam dostepu do informacji w tym zakresie, bo jestem na urlopie.
Po powrocie, po 10 lutym, odpisze wiecej.
Pozdrawiam
Justyna
Justyna
13 lutego 2011, 9:38 pm@ Martyna, zobacz ten serwis: https://www.ovh.pl/
Marcin Bartczak
17 października 2011, 3:33 pmProste ale jakże skuteczne porady, które po prostu trzeba wcielić w życie. Można to ując tak jak większość to powtarza „Trzeba się k…. wziąć do roboty”
Michał
30 listopada 2011, 2:47 pmJa mam problem zwłaszcza z punktem trzecim: naotwieram mnóstwo stron, pouruchamiam kilka programów i robię kilka rzeczy na raz. Dzieje się tak dlatego, że jak już zacznę nad czymś pracować, to zaraz mi się przypomina szereg rzeczy do zrobienia natychmiast :). Problem z koncentracją na jednym zagadnieniu na raz.