Czy warto blogować: zobacz jak wypadasz na tle statystyk
Blogowanie stało się poteżną częścią tego, co się dzieje w Internecie. Google i inne wyszukiwarki coraz większy nacisk kładą na publikowanie na wszelakich stronach internetowych ciekawej, wartościowej i oryginalnej treści. Treści, która podoba się innym, jest chętnie czytana i przekazywana dalej w postaci Facebookowych Lajków, Twittów, itp.
Taka treść jest nagradzana poprzez wyższe jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (oczywiście przy uwzględnieniu innych czynników dotyczących prawidłowej optymalizacji danej strony internetowej).
Jeżeli blogujesz, czy dla siebie, czy dla firmy, dla której pracujesz mogą cię zainteresować ciekawe dane statystyczne przygotowane w 2011 r. na temat świata blogów, czyli tzw. blogosfery.
Z danych tych wynika między innymi:
- do lipca 2011 r. założonych zostało 164 miliony blogów (w porównaniu z 3 milionami w 2004 r.)
- spośród wszystkich bloggerów 27% bloguje full-time
- 2% blogów to blogi firmowe
- najwięcej bloggerów mieszka w USA (49%), na drugim miejscu jest Unia Europejska (29%)
- 2/3 blogerów to mężczyźni w przedziale wieku od 25 do 44 roku życia
- 11% blogerów żyje z blogowania
- 10% blogerów pisze chcąć przyciągnąć nowych klientów
- aż 32% spędza mniej jak 1 godzinę tygodniowo na blogowaniu
- 40% blogerów używa platformy WordPress do blogowania
Zaś źródła generowania zysków poprzez blogowanie to między innymi:
- 40% z reklam wyświetlanych na blogu
- 40 % z tytułu publikowania płatnych wpisów i wyświetlania płatnych linków
- 36% z marketingu afiliacyjnego, czyli partnerskiego
- 15 % z płatnych wystąpień publicznych
Ale przekonaj się sam i zobacz więcej szczegółów poniżej:
Infographic by – Conversion Rate Optimization Company Invesp
Niedoszły Bibliotekarz
30 marca 2012, 5:54 pmFajną wyszukałaś ciekawostkę thx.
Zastanawiające że G+ nie widać w zestawieniu.
Justyna Bizdra
30 marca 2012, 8:18 pmDziękuję Arek,
tak masz rację. Odnoszę jednak wrażenie, że G+ ruszył pełną parą dopiero w 2012
lukas
30 marca 2012, 5:56 pmZaskoczyły mnie te wyniki, gdzieś czytałem, że „bum” na blogi przeminął i coraz mniej jest zakładanych blogów, a te co zostały założone to szybko zostały zapomniane (jeden, dwa wpisy i koniec)
lukas recently posted..15 marca dniem domeny
Justyna Bizdra
30 marca 2012, 8:20 pmWitaj Lukas,
ciekawe co to za źródło informacji o zaniku blogowania 🙂 Myślę, że obserwując różne updatey Google (Pandy, itp.) zakładanych i prowadzonych będzie coraz więcej blogów, pomału również ruszają do boju firmy, co uważam za zjawisko niezwykle pozytywne 🙂
Aga
31 marca 2012, 11:48 amPojęcie bloga ewoluuje. Między tym, co było nazywane blogiem 10 lat temu, a tym co blogiem nazywane jest dzisiaj jest ogromna różnica (patrz choćby blogi banków). Za kilka lat blogi mogą przyjąć jeszcze inną formę i z tego względu uważam, że jeszcze długo długo będą się miały dobrze.
Aga recently posted..Własny formularz w WordPressie, czyli jak dołączyć swój kod php
Magda M
1 kwietnia 2012, 7:52 pm„Zanik blogowania” to trochę zbyt mocne słowa, ale faktem jest, że blogi najlepsze lata mają za sobą, co w cale nie oznacza zbliżającego się końca blogosfery, raczej stabilizacje z lekką tendencją wzrostową.
Magda M recently posted..Oskar i pani Róża
Justyna Bizdra
2 kwietnia 2012, 7:52 pm@ Aga
@ Magda M,
dziękuję za wasze komentarze 🙂 Myślę, że blogi w formie pamiętników online najlepsze czasy mają za sobą, jednak przyszłość należy do blogów ekspercich, firmowych, konkretnie tematycznych.
Kretor
31 marca 2012, 9:18 pmBum na blogi jako pamiętniki nastolatków faktycznie przeminął. Za to blogi eksperckie, hobbystyczne i takie gdzie można znaleźć ciekawe porady żyją pełną parą.
Kretor recently posted..Portrety typograficzne – 28 genialnych prac
Justyna Bizdra
2 kwietnia 2012, 7:53 pm@ Kreator,
tak w pełni się zgadzam! Dziękuję 🙂
lukas
31 marca 2012, 3:12 pmWitam
Od blogów odchodzi się, na rzecz portali społecznościowych, przynajmniej tak czytałem na komputerswiat.pl i taka tendencja dotyczy różnych grup, które pisały blogi: teraz firmy często chcą utrzymywać kontakt z klientami np. na fb, nk,
lukas recently posted..Giełda domen czyli gdzie sprzedawać domeny
Justyna Bizdra
2 kwietnia 2012, 7:58 pm@ Lukas,
portale społecznościowe to doskonała forma generowania dodatkowego ruchu do strony. Na pewno warto tam mięc swoje profile, jednak z uwagi na to, że zawsze jest tworzenie i dodawanie treści na czyjeś domenie, nie polecałabym zrezygnowania z blogowania na swojej domenie.Możemy w pełni decydować o naszym blogu, rozwijać go i kierować czytelników, natomiast w przypadku portali społecznościowych, jesteśmy w pełni zależni od osób, które je stworzyły.
W mojej ocenie – portale społecznościowe, jak najbardziej tak, ale tylko jako instrument posiłkowy w odniesieniu do bloga i strony internetowej.
Serdecznie pozdrawiam
Bartłomiej Jakubowski
31 marca 2012, 10:19 pm11% procent blogerów żyje z blogowania? Do zaskakujące. Ciekaw jestem ile to jest w wartości bezzwględnej. No i jaki odsetek polskich blogerów z tego żyje.
Bartłomiej Jakubowski recently posted..Analiza SWOT
Justyna Bizdra
2 kwietnia 2012, 7:59 pm@ Jakub,
tak… Czy 11% to dla ciebie dużo czy mało?
Bartłomiej Jakubowski
3 kwietnia 2012, 9:54 pmMam na imię Bartek 😉
Myślałem, że maksymalnie 5% blogerów jest w stanie wyżyć z blogowania. Osobiście jeszcze nie jestem w stanie utrzymać swojej rodziny z blogowania, ale mam kilka pomysłów, żeby to zmienić.
Bartłomiej Jakubowski recently posted..Badania marketingowe
Justyna Bizdra
3 kwietnia 2012, 10:14 pmPrzepraszam Bartek za pomyłkę co do imienia 🙂
Dziękuję za Twoją odpowiedź. 11% to sporo, szczególnie, jeżeli się popatrzy na globalną liczbę blogerów.
Trzymam kciuki za powodzenie Twoich pomysłów!
Justyna Bizdra recently posted..Pytanie Czytelnika: Import z Blogspot.com do Wordpress
VIES
1 kwietnia 2012, 5:56 pmZaskoczyło mnie że tak dużo osób umieszcza płatne linki na blogach.
Justyna Bizdra
2 kwietnia 2012, 8:01 pm@ VIES,
dziękuję za komentarz. Tak, szczególnie w świetle coraz częstszych updatów Google i generalnie krytyki takich działań.
SEO BLOG
7 kwietnia 2012, 1:03 pmBardzo ciekawy wpis. Gratuluje. Szczerze mówiąć myślałem, że Wordpess ma większy udział w rynku 🙂 Pozdrawiam.
SEO BLOG recently posted..Strona z długim ogonem
Mirek
12 kwietnia 2012, 10:52 pmOstatnio oglądałem świetne szkolenie pani Star, gdzie zadano jej pytanie – dlaczego piszesz o czymś na czym się nie znasz. Odpowiedziała – bo blogi to mój biznes. Czasami warto zastanowić dlaczego coś robimy czy hobbystycznie, czy biznesowo. Oczywiście zarabianie na blogach powinno dawać frajdę, ale to też biznes.
Mirek recently posted..Dlaczego klienci nie wchodzą na moje aukcje allegro?
Justyna Bizdra
15 kwietnia 2012, 9:27 pm@ Mirek,
bardzo interesujące pytanie i odpowiedź. Znam sporo przypadków osób prowadzących blogi w różnych niszach, które nie są częścią ich ekspertyzy, ale pisząc artykuły wynajmują ekspertów, bądź robią doskonały research w temacie danego bloga i artykułów do napisania 🙂
Deawu
13 kwietnia 2012, 8:04 pmCiekawe dane, i całą strona warta uwagi 🙂
Deawu recently posted..Trzynastego
Maciej
20 maja 2012, 11:38 amNiebywałe są te procenty blogujących Amerykanów! W Nowym Jorku co dziesiąta żyjąca osoba prowadzi bloga. 🙂
Szymon
9 czerwca 2012, 12:56 amInteresującie podejście do sprawy. Ciekawe co na to polski rząd.
Szymon recently posted..Nienormalni normalni
Kordian
26 czerwca 2012, 3:13 pmCiekawy jest ten kierunek blogów firmowych,myślę że może się to przyjąć na szerszą skalę w niedalekiej przyszłości.
Mateusz Antczak
20 września 2012, 12:10 amJeżeli chodzi o blogi i o lata ich świetności to blogi firmowe dopiero ruszają. Uważam jednak że bloga nie można traktować tylko jako biznes. Blog moim zdaniem musi być prowadzony z pasją, a nie z przymusu. Aktualnie główna platformą do prowadzenia blogów jest Wordpress i jak na razie nie przewiduję zmiany. Ilość blogów moim zdaniem rośnie, codziennie przeglądam ich kilkanaście, a to o wąskiej tematyce.
Kwestia utrzymania się z bloga… Jeżeli blog jest na prawdę wartościowy i ma dużą oglądalność może przynieść pewne zyski. Pieniądze możemy np. zarobić w programach partnerskich, reklamach może w projektach realizowanych dzięki blogowi. Najważniejszą zasadą jest Content is King i każdy bloger powinien się niej trzymać. Ponieważ warto tworzyć dobrą treść, dzięki której ktoś poszerzy swoją wiedzę i uzna cię za specjalistę. Zjawisko upadania blogów po 2-3 wpisach jest tylko i wyłącznie winą blogera, ponieważ jeżeli chcesz prowadzić bloga, to bloga prowadzisz. Dodajesz wpisy modyfikujesz wygląd, po prostu żyjesz blogiem. Dziękuję za wpis i pozdrawiam. W stopce umieszczam link do wpisu na temat Blogów firmowych, z mojego punktu widzenia.
Mateusz Antczak recently posted..Blog firmy, czyli miejsce zbliżenia się do klienta
Arek
26 września 2014, 1:35 pmJa dorabiam na blogowaniu, a ostatnio chyba spędzam więcej niż godzinę na tym dziennie, chyba jestem już uzależniony od blogowania. Fajne info.
Arek recently posted..Drezno i Saska Szwajcaria. Zamek Weesenstein